Köpvillkor
Företagsinformation
Telefon: +46 (0) 42 25 08 00
Öppettider: Måndag till fredag: 8:00-17:00
Adress: Strandbadsvägen 5A
SE-252 29 Helsingborg
Organisationsnummer: 556402-9212
E-postadress: shop@gripsholm.se
Priser
Samtliga priser är i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms, för närvarande 25%.
Köp/beställningar
Vid beställning av en vara hos Gripsholm träffas avtal om köp först när Gripsholm till av kunden uppgiven e-postadress bekräftat beställningen (Orderbekräftelsen).
Vi tar emot och skickar beställningar enbart inom Sverige då Gripsholm ännu inte har möjligheter att distribuera till andra länder.
Bekräftelse sker senast 24 timmar efter att beställningen mottagits av Gripsholm. Orderbekräftelsen skickas till din e-postadress.
Alla beställningar skall göras på Gripsholm hemsida. Inga beställningar kan göras via telefon.
Leveranstid och avisering
Leveranstid:1–3 dagar beroende på var i Sverige du bor. Leveranstiden räknas från det att Gripsholm bekräftat beställningen i Orderbekräftelsen. Vid en eventuell försening har du rätt att häva köpet.
Paket hämtas ut personligen med giltig legitimation och ordernummer. Du får alltid en avisering som visar när paketet kan hämtas och vid vilket utlämningsställe.
Avisering skickas via e-post och, om du lämnat mobilnummer via sms.
Leveranssätt och fraktkostnad
Leverans av beställda varor sker med Postnord. Mindre försändelser kan också levereras med post.
Leverans till utlämningsställe – Postnord (fraktfritt från 399 kr)
Försändelsen anländer till ditt närmsta Postnord-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.
För det fall paketet vid utlämning är trasigt skall paketet inte lösas ut. Kontakta då kundservice.
Gripsholm erbjuder fri frakt från 399 kr (fraktkostnad 59 kr) och fri retur.
Gripsholm är betalningsansvariga om varan skadas eller kommer bort på väg till dig. Du måste då kontakta vår kundservice inom 14 dagar. Kommer varan bort eller blir skadad när du returnerar varan så är det du som är betalningsansvarig.
Betalning
I kassan kan du välja mellan betalsätten faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning.
Alla betalningssätt hanteras av Klarna.
Gripsholm garanterar att de betalningsalternativ som erbjuds är säkra i samarbete med Klarna. Vid betalning med kort skickas kunden vidare till en säker sida där kunden tryggt kan fylla i sina kortuppgifter och genomföra betalningen. Gripsholm hanterar aldrig kundens kortuppgifter. Kunden kan endast handla med kort utställda inom Norden.
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms.
Återbetalning
Alla våra beställningar kommer in via Klarna Checkout.
Vid registreringen av din retur meddelar vi Klarna om detta.
Om du valt vanlig faktura som betalsätt kommer du att få en korrigerad faktura skickad via e-post. Om du har returnerat hela din order, så tar vi givetvis bort hela din faktura. Har du redan hunnit betalat din faktura, så kommer Klarna att kontakta dig för en återbetalning.
Om du har valt att betala med kort eller genom direktbetalning via din bank kommer Klarna att kontakta dig för en återbetalning.
Klarna reserverar sig för att en återbetalning kan ske inom upp till 14 dagar efter registrerad retur men oftast tar det endast några bankdagar.
Ångerrätt, öppet köp och returer
Kunden äger rätt att byta beställd vara inom 14 dagar efter att varan mottagits.
Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.
Vid retur använda då den medskickade retursedeln och sänd tillbaka varan i vår återförslutningsbara påse.
Har du inte fått en Retursedel? Kontakta då kundservice via e-postadress shop@gripsholm.se
När du fått din vara och den inte stämmer med den du beställde, är skadad eller felaktig, ska du kontakta Gripsholm kundservice direkt dock senast inom 14 dagar.
När vi fått varan i retur och godkänt denna, skickar vi en ny vara eller betalar tillbaka dina pengar. Returfrakten betalas av Gripsholm.
OBS! Gripsholm löser inte ut returnerade varor mot postförskott.
För ej utlösta paket när beställningen är gjord med postförskott debiteras kunden 300 kronor för avgifter, frakt samt för våra administrativa utgifter.
Åldersgräns
Gripsholm expedierar, enligt svensk lag, inte kontantköp till personer under 16 år och kreditköp till personer under 18 år. Konsumenter under 18 år måste ha målsmans godkännande.
Personuppgifter
Gripsholm ansvarar för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Uppgifterna används för att kunna administrera dina inköp och i Gripsholm marknadsföring. Gripsholm använder endast uppgifterna inom koncernen och lämnar ej uppgifter till tredje part.
Cookies
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personliga uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.
Produktinformation
Gripsholm har rätt att ändra priser och ev. prisfel utan underrättelse. Samtliga produktbilder och informationstexter återspeglar varan så gott det går. Gripsholm lämnar dock ingen garanti för att vissa fel inte kan förekomma. Skulle något fel finnas på produktinformationer, bilder eller priser, har Gripsholm rätt att ändra dessa.
Force Majeure
Skulle något av följande saker inträffa befrias Gripsholm från att fullfölja avtal. Detta gäller omständigheter utanför vår kontroll, exempelvis strejk, krig, nationellt undantagstillstånd, sabotage, naturkatastrofer, onormal nedgång i marknaden, åtgärder tagna av nationell regering, om bolaget blivit utsatt för kriminell aktivitet, större olyckshändelser och blockad.
Tvist enligt dessa villkor ska avgöras enligt svensk lag.